Kritičko mišljenje je vještina analitičkog promišljanja, procjene informacija i donošenja utemeljenih odluka. Ono znači preispitivanje informacija, identificiranje kvalitetnih argumenata i...
-
PROGRAM ZA
SREDNJOŠKOLCE I STUDENTE
Škola govorništva
Savladaj KLJUČNE VJEŠTINE
za uspjeh u školi i životu
GOVORI jasno i uvjerljivo, MISLI kritički, SLUŠAJ aktivno, PAMTI lakše, SHVATI zašto
Dinamična edukacija orijentirana na vještine koje se ne uče u školi, ali su ključne za uspjeh u školovanju.
Vještina dobrog argumentiranja i kritičkog mišljenja pomaže kod lakšeg razumijevanja i analize gradiva te organizacije i vrednovanja veće količine informacija.
Povećanje sigurnosti kod usmenog izlaganja ili odgovaranja kroz praktične vježbe i učenje strukture dobrog govora.
Promišljanje raznih društvenih tema kroz različita stajališta dovodi do povećanja razumijevanja i znanja, a kvalitetna logička argumentacija pomaže kod učenja i razvijanja vlastitog sustava vrijednosti.
Praktične vježbe u ovome programu usmjerene su, među ostalim, na razumijevanje poruke, situacije i druge osobe što doprinosi lakšem praćenju nastave i bržem učenju.
Kroz praktične vježbe i zadane forme izlaganja vježba se organizacija sadržaja i vremena što pomaže kod učenja za školu i u mnogim drugim životnim područjima.
Vrednovanje izvora i procjena kvalitete informacija dovode do kvalitetnijeg istraživanja što je presudna vještina kod pripreme prezentacija, seminarskih radova ili pripreme za pisanje eseja.
Kritičko razmišljanje, analiza i interpretacija informacija te kvalitetno strukturirano izražavanje koje se uči i vježba kroz ovaj program pozitivno doprinosi razvoju vještine pisanja eseja.
Kroz vježbe koje uče kako izložiti svoje mišljenje i argumentirati ga jača se samopouzdanje i omogućuje aktivnije sudjelovanje u nastavnom procesu i općenito u socijalnom aktivnostima. Jače samopouzdanje, uz dodatne usmjerene vježbe, smanjuje tremu.
Program se provodi na predlošku odabranih društvenih tema koja se detaljno istražuju što proširuje opće znanje i potiče znatiželju.
Bolje razumijevanje i upravljanje vlastitim emocijama kao i bolje razumijevanje emocija drugih ljudi postiže se u ovome programu kroz specifične metode rada, sadržaj koji se obrađuje, praktične vježbe te naglašen timski rad uz individualizirani pristup svakom polazniku i njegovim specifičnim karakteristikama i potrebama.
Vještine koje se ne uče u školi, ali su ključne za uspjeh u školovanju i životu
Uvjerljivije usmeno izražavanje i prezentiranje • Razvoj kritičkog mišljenja i aktivnog slušanja • Lakše učenje i brže pamćenje • Jačanje samopouzdanja i smanjenje treme
- VODITELJICA PROGRAMA
- Aleksandra Šutalo
"Iz profesionalnog i privatnog iskustva znam kako dati podršku tvom osobnom razvoju na području komunikacije, razvoja kritičkog mišljenja i samopouzdanja kod usmenog izlaganja."
- 10 godina iskustva u radu s mladima kroz debatni program
- 10 godina iskustva u upravljanju, javnom nastupu, organizaciji događaja i ljudi
- certificirani debatni voditelj
- mentoriranje i javni nastupi
- neprekidna dodatna edukacija na područjima javnog nastupa i komunikacijskih vještina
- dipl. novinarka i dipl. bibliotekarka

Više ti odgovara individualno mentoriranje?
Prijavi se na vrijeme i dogovori termin za individualni rad s mentoricom usmjeren prema tvojim konkretnim potrebama.
Iskustva
"Definitivno svima preporučujem ovaj program jer je osobni i profesionalni rast do kojeg dovodi zaista nevjerojatan, a vještine koje se usvoje nose se kroz cijeli život.”
Škola govorništva je prošireni i prilagođeni debatni program usmjeren prema razvoju konkretnih vještina

Danas svijet češće doživljavamo slušanjem i gledanjem, govor nam je uz pisanje pao u drugi plan. Generacije Z i Alfa ne osjećaju potrebu govoriti u mjeri u kojoj su govorile generacije prije njih i često se susreću s teškoćama u oblikovanju rečenice i diskursa. Škola je govorništva odlična prilika neformalnog razvijanja vještine izražavanja, socijalnih vještina, samopouzdanja i emocionalne inteligencije, onoga što budućnost očekuje u brojnim profesijama, a mnogima često predstavlja izazov, čak i napad na komociju i intimu.

Debatni program me izgradio u jako puno toga. Ono što bih posebno istaknula u srednjoj školi je promatranje stvari iz više perspektiva. Taj dio nam često ne dođe automatski, a pogotovo u srednjoj školi, kada mislimo da nas nitko ne razumije i da smo često samo mi u pravu. I onda bih došla na debatu gdje bi mi voditeljica Aleksandra rekla da moram naći argumente za nešto s čime se na prvu uopće ne slažem i zapravo… ti argumenti jako često imaju smisla i pomognu nam sagledati širu perspektivu.

Od svih mojih hobija tijekom srednje škole, debatni program je definitivno ono od čega sam najviše prosperirala za vrijeme školovanja, kao i dan danas na poslu. Podučavanje može biti poprilično zahtjevno, ali naučiti nekoga razmišljati je zaista umijeće. Osim što smo temeljito pristupali svakoj tematici, učili uključiti sve stavke bitne za obrađivanu tematiku, pretraživati literaturu i oblikovati argumente, još je važnije kritičko mišljenje koje smo razvijali. Naučiš gledati i shvaćati stvari iz više perspektiva, što značajno utječe na osobni rast. Način razmišljanja koji sam usvojila tada otvorio mi je jednu sasvim novu dimenziju gledanja na sve oko sebe.

U samo nekoliko sati rada s Aleksandrom, primijetili smo velika poboljšanja u našoj prezentaciji. Kada smo joj predstavili naš rad odmah je uočila naše prednosti i dala savjete za ispravljanje naših mana. Pokazala nam je kako prebroditi tremu, komunicirati s publikom i pomogla nam s međusobnom komunikacijom te kako da budemo zanimljiviji publici i bolje im približimo temu. Njeni savjeti pomoći će nam i dalje u životu u svakoj budućoj prezentaciji i govoru.


Iskustvo stečeno kroz debatni program koji je vodila Aleksandra Šutalo u Gimnaziji pokazalo se iznimno korisnim u mom današnjem zaposlenju. Primjerice, kada sam sudjelovao u pregovorima za plaću. Vještina formuliranja uvjerljivih argumenata i sposobnost da brzo reagiram na neočekivana pitanja bila je ključna u postizanju željenih rezultata.

Debatni program mi je definitivno pomogao u srednjoj školi na nekoliko načina. Poboljšao sam vještine javnog govorenja i prezentiranja, što mi je bilo od velike pomoći kod izlaganja projekata, i seminarskih radova. Vrijeme provedeno na debatnim treninzima i pripremama za natjecanja naučilo me bolje argumentirati svoje stavove i kritički razmišljati. Debatni program preporučio bih svim učenicima, studentima te poslovnim ljudima koje žele naučiti kritički i analitički razmišljati te savladati vještine javnog govorenja i prezentiranja jer program razvija vještine koje su cjeloživotne i korisne u različitim segmentima života.

Često znam reći da bi debata trebala biti obavezan predmet u srednjoj školi. Prezentacijske vještine, objektivno sagledavanje teza, timski rad i još puno toga - sve su to vještine koje nam pomažu u svim aspektima života; i privatno i profesionalnom. A i divno je iskustvo upoznati grupicu simpatičnih ljudi s kojima u jednom trenu srčano raspravljaš, a u drugom sjediš s njima na kavi i jedva čekaš novi sastanak.

Danas, više no ikada, mladim su ljudima potrebne vještine analiziranja i razumijevanja informacija koje nas bombardiraju sa svih strana. Kako ih sistematizirati, suvislo objediniti, s ranije spoznatim povezati, drugome izložiti…? Nažalost, rijetko se koja obrazovna ustanova tome uspjela posvetiti do zadnjeg pojedinca, učenika ili studenta. A što ovom društvu više treba (osim istinski pravne države) od mladih ljudi koji doista posjeduju upravo ove vještine koje ih osnažuju i ohrabruju u komunikaciji i nastupu, koji ne izbjegavaju argumentiranu raspravu i iznošenje vlastitog mišljenja a sve s ciljem da društvo koje ih je iznjedrilo učine boljim mjestom za život.

Iskustvo iz debatnog programa definitivno mi je koristilo i kasnije u životu. Uz debatu sam naučio kritički i analitički razmišljati te slušati tuđe argumente i poštivati različita mišljenja. U poslovnom svijetu svakodnevno radim s klijentima te slušam njihove potrebe i probleme, analiziram ih te uz vještine pregovaranja, argumentiranja predstavljam odgovarajuća rješenja. Veliki dio svog poslovnog uspjeha mogu zahvaliti debatnoj školi.

Danas radim na fakultetu kao viši asistent i istraživač i mogu reći da mi je debatni program jako olakšao posao. Puno lakše strukturiram predavanja te ističem bitne stvari na jednostavniji i zanimljiviji način. Govorništvo je u mom poslu jako bitno, a upravo sam zbog debate i svih metoda koje smo tamo učili stekla sigurnost i samopouzdanje u ovom segmentu. Slobodno mogu reći da upravo zbog dugogodišnjeg debatnog iskustva volim javne nastupe i osjećam se puno samopouzdanije za vrijeme njih. Definitivno svima preporučujem debatni program jer osobni i profesionalni rast do kojeg dovodi je zaista nevjerojatan, a vještine koje se usvoje nose se kroz cijeli život.

Većina mojih prijatelja i kolega znaju da sam u srednjoj školi išla na debatu jer često svoje vještine pripisujem upravo tome. Ad hoc debate? Idealna priprema za improvizirano izlaganje na fakultetu. Traženje argumenata za i protiv neke teze? U situaciji kada, na primjer, na poslu želim uvesti benefit, uvijek razmišljam - što bi mogao biti argument zašto to nije dobra ideja, i kako da na to odgovorim. I još puno primjera. Akitvno slušanje i postavljanje pitanja usred debate? Odlična vježba i za psihološko savjetovanje koje trenutno radim s klijentima.

Grupni program
Za srednjoškolce i studente
- Lokacija: Požega
- Početak programa: 3. 11. 2025.
- Trajanje programa: 3 mjeseca
- Termin: ponedjeljkom
- Cijena: €360,00
Popust na rane prijave (do 20.10.) -30%
- Ukupna cijena s popustom: €252,00
- Iznos mjesečne rate s popustom: €84,00
Individualni program
Za srednjoškolce i studente
- Online sastanci prema dogovoru
- Besplatan početni intervju s definiranjem konkretne potrebe
- Minimalan ciklus - pet sastanaka
- Cijena: €200,00
- Mogućnost plaćanja na dvije rate
Blog

Zašto je važna škola govorništva za srednjoškolce i studente?
Razvijanje komunikacijskih vještina jedan je od ključnih aspekata osobnog i profesionalnog rasta svakog pojedinca. Nažalost, istraživanja pokazuju da učenicima često...

Trema, tehničko neznanje i manjak samopouzdanja kao prepreke uspjehu
Usmeno izražavanje je ključno za osobni i profesionalni razvoj, no mnogi mladi, uključujući srednjoškolce i studente, suočavaju se s poteškoćama...
Ne propusti...
Prati nove ponude i primaj korisne savjete iz programa Škole govorništva!